Obserwatorzy

wtorek, 24 kwietnia 2018

Z CYKLU CIEKAWYCH WYDARZEŃ

Sława, to sława, nie będę się bronić, pomyślałam, bo w telefonie w przemiły sposób poproszono mnie o udział w gminnym konkursie plastycznym jako jurorka. Dzieci były z klas od 0 do VI i przybyły z kilku sąsiednich miejscowości (wsi).
Tematem był "Patriotyzm i niepodległość oczami dzieci". Dzieci przyjechały przygotowane z jakąś koncepcją na prace. Miały swoje kredki, dostały tylko kartki i czas do pracy.
Doznałam szoku bo nie można było wyłonić tylko trzech prac w poszczególnych grupach wiekowych. Prace przy nas wykonane mnie zachwyciły.....Zobaczcie sami. 

                                                Dzieci z zerówki. 


                           Dzieci z klas pierwszych, drugich i trzecich
                             

                                  Dzieci z klas czwartej, piątej, szóstej






Jednak sam konkurs i wielka przyjemność oglądania prac zdolnych młodziutkich artystów to nie wszystko bo czekała nas dodatkowa niespodzianka. 
Pani Dyrektor zaprosiła nas jurorów i uczestników konkursu na program, którego scenariusz również oparty był o historię  dochodzenia Polski do niepodległości.   
W tej części poznaliśmy talenty recytatorskie oraz piosenkarskie dzieci ze s.p. w Bogurzynie. 
Wszystko odbyło się 9 kwietnia a ja wciąż jestem pod wrażeniem! Widzicie ile bym straciła, jakbym nie była sławna? Zrozumiałam dlaczego ludziom na tej sławie tak zależy!

https://spbogurzyn.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=94#gallery/94

https://spbogurzyn.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=94#gallery/96

14 komentarzy:

  1. Też zachwycam się pracami dzieci,wykonanymi bez pomocy rodziców.Są szczere ,barwne,mają swój punkt widzenia,my dorośli często możemy inaczej odbierać przekaz płynący z rysunku,ale warto wtedy porozmawiać z twórcą,i wszystko staje się jasne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, szczerość i przejęcie malujacych widoczne w rysunkach!

      Usuń
  2. Przepiękne i bardzo wymowne,bym miała ogromny problem z wyłonieniem zwycięzców.<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, zaskoczyła mnie praca z traktorami. Świetnie narysowane, tylko, że w innych było więcej elementów "niepodległosciowych".

      Usuń
  3. Pozostaje trzymać kciuki, żeby tych "wizji" nie zatracili dorastając...Bo to jest piękne !!
    Nie dość, że się wzruszyłam, to mi się tak ciepluchno na serduchu zrobiło...;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gordyjko, ich prace są świetne! I jeszcze te występy! Z wrażenia nie dodałam, że było też ciasto!

      Usuń
  4. Sama wiesz najlepiej że rysunki są bardzo dobre.
    A Tobie wieszczę dalszą sławę - może następnym krokiem będzie udział w jury jakiegoś międzynarodowego konkursu!!!???
    :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stokrotko, sława nie zaćmiła mi resztek zdrowego umysłu...chociaż mi to groziło! Siedzę i maluję już portrety dwa na raz a do trzeciego (zbiorowy 10 osób)szykuję się poooowoli.No więc już nie myślę o sławie, tylko jak ciekawie namalować ten trzeci. Buziole!

      Usuń
  5. To był dla dzieci trudny temat.Ale poradziły sobie całkiem, całkiem! I tez bym miała problem, by tylko trzy prace w każdej grupie nagrodzić. Wykazały się dzieciaczki talentem artystycznym., nawet fakt, że to konkurs im nie przeszkodził. I dobrze , żeś sławna, takie Twoje przeznaczenie.
    Buziam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anabell, tych prac jest niewiele, ale męczy mnie poczucie winy, że dwie osoby nie zmieściły się w puli nagród... Cudowne dzieciaki! Ważne, że szyscy dostali takie pamiątkowe medale. Pani dyrektor doskonale wszystko zorganizowała, widać, że panuje nad sytuacją.

      Usuń
  6. Pamiętam ile lat zbierałam się na odwagę by na moim obrazie napisać wyraz.Słowem zastąpić element obrazu. Pomieszać jedną formę z inną a powyżej z taką lekkością ktoś to zrobił i przecież nie walczył z sobą lat kilka bo lat kilka żyje przecież. Musiał to zrobić od razu, bez zastanowienia z serca.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kloszard, odwaga i konsekwencja w rysunkach dzieci zawsze mnie zachwyca i często zaskakuje!! Dziękuję Ci za komentarz, zapraszam choć coraz rzadziej piszę bo zbyt dużo dzieje suię w realu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czasami to jury tworzy artystę.
    Nie jestem w stanie ocenić która praca zasługuje na wyróżnienie bo właśnie artysta powinien oceniać artystyczne wyczyny artysty:)))
    Podoba mi się obraz Aleksandry Rafalik (przepraszam jeżeli zniekształciłam nazwisko, tyle odczytałam) bo ładnie skomponowany i pogodny ale czy jest to dobry rysunek czy nie, nie mam pojęcia.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Atanerku, nam ten rysunek też bardzo, bardzo się podobał. Jest pełen radości a przy użyciu tak wyrazistych symboli mówi więcej niż wie jej młodziutka duszyczka.( Mnie zachwycił).
      Atanerku, tęsknię za Twoim humorem i pięknymi opisami.Buziolki!

      Usuń