Obserwatorzy

wtorek, 19 czerwca 2018

REKTOR

Już w marcu oddałam zamówiony portret pana rektora ciechanowskiej uczelni, ale wiedziałam, że pokazanie i umieszczenie obrazu odbędzie się dopiero 4 czerwca. 
olej 85x95 cm 

Przy okazji malowania insygniów, wspominałam czasy przed studiami, kiedy to na stole jubilerskim piłowałam i lutowałam elementy łańcuchów srebrnych dla rektorów warszawskich uczelni, (a ile one ważyły!)
 Spółdzielnia srebra ORNO w której wtedy pracowałam, była specjalistą w tej dziedzinie. Wszystkie łańcuchy rektorskie i chyba dziekańskie, były prawdziwymi dziełami sztuki. Uniwersytet, Politechnika....Medycyna. 

Czekałam.... niepewność i euforia, niepewność i euforia......!
Tak bardzo mi zależało żeby pan Rektor zaakceptował swój portret.... 
Spodobało się.

11 komentarzy:

  1. Byłam pewna, że się spodoba!Wygląda pan rektor godnie a jednocześnie sympatycznie.
    Gronostajowa pelerynka i mankiety wyszły świetnie, widać bowiem fakturę materiału, z jakiego są zrobione.A już widziałam i taki portret, na którym pelerynka wyglądała jakby zrobiona była z plastiku.Mistrzostwo "wychodzi" na wierzch właśnie w takich drobiazgach- by widz od pierwszego spojrzenia wiedział w jakie tkaniny ubrany był model w trakcie malowania.By jedwabna kreacja różniła się od aksamitnej lub wełnianej.
    Joasiu- jesteś mistrzynią!
    Buziam;)
    P.S.
    W tym co wiesz to chyba wreszcie niemal koniec- jeszcze tylko uchwyty, "nośnik" , koperta i fruuuu! Bo w końcu zrobiłam dwie.;)Jak już nadam to napiszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Anabell, i kto tu jest Mistrzem?????? Buziam!! Myślę często!

    OdpowiedzUsuń
  3. Joasiu :) owoce Twojego talentu wiszą na moich ścianach, zdobią książkę. Ten portret jest tylko kolejnym potwierdzeniem talentu, pewnej ręki i pracy. Sama w sobie jesteś estetycznym arcydziełem. Wiem, co mówię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witku, dziękuję za życzliwą dla mnie opinię! Kocham to, co robię. Takie słowa dają mi moc i energię do zmagań z kolejnymi wyzwaniami, które niedługo pokażę.

      Usuń
  4. Pan Rektor człek mądry, więc nie mogło być inaczej...Musiało się podobać !! ;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gordyjko, te dwa miesiące oczekiwania na reakcję....koszmar. ..;o)

      Usuń
  5. Jak żywy! :) aż mam świadomość, że go gdzieś musiałam widzieć "na żywo". Jesteś Joasiu mistrzynią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Laviolettko, staram się, bardzo się staram! Buziolki!

      Usuń
  6. Warvan na456, thank you for visit, and opinion.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak na amatorkę , świetny portret.

    OdpowiedzUsuń
  8. jorjorbeth thank you for opinion.

    OdpowiedzUsuń